Nieuws November 2010

UEFA stelt Barça in ongelijk

FC Barcelona moet het definitief twee Champions League wedstrijden stellen zonder José Pinto. Ook in hoger beroep bleef de strafmaat overeind, zo bepaalde een Bezwaarcommissie van de UEFA. Vrijdag ontbrak de keeper bij de training om bij de Bezwaarcommissie in Nyon (Zwitserland) gehoord te worden. Pinto heeft al één van de twee wedstrijden erop zitten; de wedstrijd tegen Kopenhagen van 2 november jl.

De tweede keeper van FC Barcelona kwam in opspraak vanwege zijn gedrag tijdens het thuisduel met FC Kopenhagen (2-0). De doelman zou een fluitsignaal hebben doen klinken, waardoor een doorgebroken speler van de opponent de aanval onderbrak. Dit terwijl de scheidsrechter niet had gefloten voor buitenspel.