Nieuws Juli 2009

Valdés verlengt contract tot 2014

Na toch wel behoorlijk turbulente onderhandelingen is de kogel dan toch eindelijk definitief door de kerk.
Doelman Víctor Valdés heeft zijn contract, dat nog één jaar doorliep, verlengd tot 2014. Opvallend is de hoogte van de vertrekclausule. Zijn afkoopsom is namelijk vastgesteld op € 150 miljoen.
Voorzitter Laporta spreekt van een grote dag voor Barcelona. Valdés is in de loop der jaren een boegbeeld geworden van de club. De doelman uit eigen jeugd blijkt uitstekend in het speltype van de Catalanen te passen. Valdés verdedigde tot nu toe in 225 wedstrijden het doel van Barcelona, waarmee hij één van de vier meest spelende Barça keepers ooit is. Alleen Zubizarreta (301 wedstrijden), Ramallets (288 wedstrijden) en Sadurní (247 wedstrijden) speelden meer wedstrijden dan Valdés.
Het waren weliswaar moeizame besprekingen maar de club wilde Valdés belonen op de manier die hem toekomt. En de laatste beslissende optredens in het vorig seizoen, hebben hem daarbij wel geholpen.

Eerder verlengde Touré Yaya ook al zijn contract. Het is dus duidelijk dat Barça erg tevreden is over haar basisspelers. Ook verdediger Márquez heeft een verlenging aangeboden gekregen, maar deze is nog niet officieel door hem ondertekend.