Nieuws Januari 2010

Valladolid - Barça 0-3

Barça heeft alweer voor de 15e keer gewonnen dit seizoen. Bij Real Valladolid won het met 0-3, dankzij doelpunten van Xavi, Alves en Messi.

Barça begon wat rustig aan de wedstrijd. In de eerste 20 minuten had Valladolid twee goede kansen, maar twee keer wist Valdés de nul te houden. Slechts een kopbal van Keita en een mooi schot van Messi waren het antwoord van Barça. Maar vanaf de 21e minuut ging het snel. Een mooie voorzet van Alves werd nog gemist door Ibrahimovic, maar Xavi wist de bal met een schitterende halve omhaal in het doel van Valladolid te schieten. Slechts een minuutje later was het weer raak voor Barça. Een voorzet, dan wel schot van Alves vloog vanaf rechts prachtig over de keeper in de lange hoek.
Na de twee doelpunten begon Barça de wedstrijd te controleren, maar echte kansen kwamen er nog niet. Het spel golfde wat op en neer en zowel Barça als Valladolid kregen wat kansjes, maar het bleef bij 0-2 voor rust.

Na rust probeerde Valladolid meteen druk te zetten, maar Barça stond goed. Slechts een gele kaart van Keita was een moment van verslapping, maar Valladolid kon niet gevaarlijk worden. In de 56e minuut bewees Messi eens te meer zijn status van doelpuntenmaker. Een goede aanval kwam terecht bij Ibrahimovic, die de bal goed terug legde op Messi. Hij twijfelde geen moment en schoot de bal hoog in het doel. Even later kreeg Valladolid een goede kopkans uit een corner, maar Valdés bewees opnieuw zijn waarde.
Barça bleef controleren en vooral via counters bleef het gevaarlijk, maar het vizier stond niet bij iedereen op scherp. De laatste 20 minuten begon Valladolid wat geïrriteerd te spelen en pakte het aardig wat gele kaarten, maar Barça kon de 0-4 niet meer maken.
En zo won FC Barcelona alweer voor de 15e keer in 19 wedstrijden en vestigde het bovendien een record: in de heenronde van dit seizoen verloor het nog geen enkele keer.

Klik hier voor een korte samenvatting

Opstelling FC Barcelona: Valdés, Alves, Piqué (61‘: Milito), Puyol, Abidal, Keita (79‘: Chygrynskiy), Xavi, Iniesta, Messi, Henry (83’: Bojan) en Ibrahimovic.