Nieuws Juli 2011

Verlies Argentinië

Voor Argentinië en vooral voor Messi, is het toernooi om de Copa América uitgelopen op een teleurstelling. Uruguay, wist de Argentijnen op 1-1 te houden na verlenging en nam de strafschoppen beter dan het gastland.

Na een stroef begin van het toernooi, waarin de spelers van Argentinië zelfs werden uitgefloten, was er tegen Costa Rica de ommekeer. Deze wedstrijd werd niet alleen gewonnen, maar er was zelf geweldig voetbal te zien. Hierdoor had de ploeg en het publiek weer zelfvertrouwen gekregen voor de rest van het toernooi.

In de kwartfinale kreeg dit zelfvertrouwen direct een grote deuk, want Uruguay maakte via Diego Pérez al binnen 10 minuten de 0-1. Na ruim een kwartier had Gonzalo Higuaín de stand al weer gelijk getrokken, op aangeven van Lionel Messi. Na deze 1-1 bleef Argentinië wel gevaarlijk, maar ook Uruguay kreeg vele kansen op een voorsprong. Hierdoor was het na 90 minuten nog steeds gelijk. Ook in de noodzakelijk geworden verlening werd er niet gescoord. Waardoor de wedstrijd door penalty’s beslist moest worden.

Tijdens de penalty serie had AZ keeper, Sergio Romero geen antwoord op de penalty’s van de Uruguayanen. De penalty van Carlos Tévez werd gestopt door de keeper van Uruguay. Hierdoor speelt Uruguay de halve finale tegen Peru. De Argentijnse spelers kunnen nu op vakantie. Voor de Barça spelers, Messi, Mascherano en Milito is dit geen overbodige luxe, want hun staat een lang en zwaar seizoen te wachten.