Nieuws Februari 2012

Verrassingen na de training

Piqué, Cesc, Puyol, Cuenca, Thiago en Adriano kregen maandag de gelegenheid om achter het stuur te kruipen van de nieuwe Audi Q3 bij het Ciutat Esportiva. Na de eerste training van het eerste elftal van deze week, mochten de zes spelers een stuurkunsten testen in een off-road cursus op het trainingscomplex van FC Barcelona. De spelers verdeelden zich over drie auto’s; Piqué en Cesc, Puyol en Cuenca en als laatste Thiago en Adriano. De voetballers konden ruim een kwartier crossen over het parcours.

Niet alleen deze zes spelers wachtte een verrassing na de training. Zo werd Xavi verrast door het dameselftal van INAC Kobe Leonessa. De Japanse club van de FIFA Ballon d’Or 2011 winnares Homare Sawa. Xavi kreeg een chocolade Gouden Bal van Homare Sawa en de middenvelder presenteerde haar een gesigneerd shirt van FC Barcelona. Vorige week verklaarde de winnares van de Gouden Bal dat Xavi haar favoriete speler is: “Ik vind hem geweldig. Hij heeft veel controle over de bal en heeft een briljante pass. Xavi is belangrijk voor het team en dat terwijl hij niet groot of heel sterk is. Hij is fantastisch.”

De Japanse dames waren naar Barcelona gekomen voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen het dameselftal van Barça ter ere van de slachtoffers van de tsunami die Japan vorig jaar maart trof. De wedstrijd eindigde donderdagavond in een 1-1 gelijkspel door een doelpunt van Minamiyama (15') en Olga (44').