Nieuws Februari 2012

Victor Oñate: "Villa speelt eind april"

Victor Oñate, voorzitter van het bedrijf die David Villa vertegenwoordigd heeft aangegeven dat de spits in april weer fit zou kunnen zijn. Dit vertelde hij in een interview in een TV programma op Canal 9. twee maanden geleden brak Villa zijn been op het WK voor clubteams. “David is geweldig, hij zal mensen doen verrassen. Hij werkt harder dan ooit, zelfs harder dan toen hij nog fit was. Hij is erg gefocust op zijn rentree voor zijn club, en dan verder kijken voor het EK.”

Oñate durfde zelfs een voorspelling te doen: “Het is afhankelijk van het verloop, maar ik denk dat tegen het einde van april we hem weer zien spelen”, aldus de woordvoerder.

De 30-jarige spits brak in december zijn been tijdens het WK voor clubteams en werkt sindsdien hard aan zijn herstel om fit te geraken voor de start van het EK 2012. Mogelijk dat Villa al op tijd fit is voor el Clásico in het weekend van 21 en 22 april. De spits, die in 2010 de overstap maakte van Valencia naar FC Barcelona, heeft dit seizoen negen doelpunten gescoord in 24 wedstrijden.