Nieuws November 2012

Vilanova gunt 7 spelers rust

Woensdagavond om 21.30 uur speelt Barça in Camp Nou de returnwedstrijd tegen Alavés voor een plek in de achtste finale van de Copa del Rey. Het team van Tito Vilanova heeft in de heenwedstrijd bij de Basken al met 0-3 gewonnen, maar dat betekent niet dat de coach deze wedstrijd tegen de ploeg die uitkomt in de Segunda División B niet serieus voorbereid.

Vilanova heeft de volgende spelers van het eerste elftal geselecteerd: José Manuel Pinto, Cesc Fàbregas, Carles Puyol, David Villa, Thiago Alcántara, Pedro Rodríguez, Adriano Correia, Alex Song, Javier Mascherano, Martín Montoya en Jonathan Dos Santos. Voor David Villa zal het de eerste wedstrijd worden na een vervelende enkelblessure. Hetzelfde geldt voor de van hun blessures herstelde Thiago Alcántara (kniebanden) en Adriano Correia (bovenbeen).

Daarnaast wordt door de coach de kans geboden aan liefst vijf spelers van Barça B, te weten Oier Olazábal (keeper), Christian Tello (aanvaller), Sergi Roberto (middenvelder), Gerard Deulofeu (aanvaller) en Carles Planas (verdediger). Het is de eerste keer dat Planas opgenomen is in de selectie van het eerste elftal en zou woensdagavond zijn debuut in Camp Nou kunnen maken.

De afwezigen voor vanavond zijn: Victor Valdés, Andrés Iniesta, Gerard Piqué, Sergio Busquets, Xavi Hernández, Jordi Alba and Lionel Messi. Deze spelers hebben van hun coach vrij gekregen. Dani Alves is afwezig vanwege de hamstringblessure die hij afgelopen zondag opliep tegen Levante.

Net als de bekerwedstrijd tegen L’Hospitalet op 22 December 2012, zal ook deze wedstrijd in het teken staan van saamhorigheidsdag. Hierdoor zullen de vrije gedeeltes in Camp Nou beschikbaar worden gesteld aan de organisaties die zich op sociale en gemeenschappelijke doelen inzet.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan.
Mocht u de bekerontmoeting niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen @PenyaBarcelona.