Nieuws Maart 2011

Villa: “Ik ben dankbaar voor de ontvangst in Valencia”

Hoewel David Villa op de dag van de wedstrijd naar de rechtbank Avilés moest vanwege een rechtszaak, was hij ’s middags op tijd in Valencia om zich voor honderd procent in te zetten tegen zijn voormalige club. De Barça-aanvaller liet weten dat hij blij was dat de dag, ondanks de perikelen in de ochtend, toch zo’n goed einde kreeg.

Villa heeft vele jaren bij Valencia gespeeld en was zich er daarom goed van bewust dat het voor Barça een lastige wedstrijd zou worden. Na afloop van de wedstrijd sprak hij met de pers: “We gaan tevreden weer naar huis, want dit is lastige grond om op te winnen… Het is ons gelukt het maximale te halen uit een cruciale wedstrijd.” Valencia is duidelijk een speciale plek voor David Villa: “Ik ben dankbaar voor de ontvangst die ik kreeg. Het was fijn om het veld op te gaan en daar zoveel oude vrienden te zien.”
De Barça-selectie kon met een gerust hart gaan slapen in de wetenschap dat de Catalanen tien punten voorsprong hebben op Real Madrid, dat donderdagavond moet aantreden tegen Malaga. Toch is er nog steeds een lange weg te gaan. Villa: “Zolang wij onze wedstrijden winnen, maakt het niet uit wat zij doen.”

Ook andere Barça-spelers gaven commentaar na afloop van de wedstrijd:
Adriano: “We wisten dat de wedstrijd in Valencia moeilijk zou worden.”

Piqué: “Dit is een eerlijk resultaat. We kregen veel kansen. We hebben hiermee drie belangrijke, en verdiende, punten behaald. Ons doel was om tien punten voor te komen staan.”

Mascherano: “Er is nog veel te doen. Dit was een belangrijke overwinning, want we stonden tegenover een van de beste teams uit deze competitie; daarom waarderen we de drie punten nog meer. Deze wedstrijd was niet beslissend, maar wel belangrijk voor wat er nog aankomt op weg naar het kampioenschap. We hebben het zelf in de hand en we laten ons daar door leiden. We moeten proberen te voorkomen dat we signalen afgeven dat we de competitie uit onze handen laten glippen.”

Alves: “Het team dat het meeste zocht naar de kansen en ook de meeste kreeg, is het team dat heeft gewonnen. Het is een belangrijke overwinning; Valencia was erg gemotiveerd omdat zij aan een goed seizoen bezig zijn, maar Barça gaat goed om met moeilijkheden, zoals we ook hier weer hebben laten zien. We passen ons goed aan aan de plannen die onze coach bedenkt; onze intentie is om tegenstanders te verrassen.” Alves sprak ook even over de kansen die Lionel Messi miste: “Drie keer is scheepsrecht. Hij miste er twee die hij normaal wel zou scoren en dat irriteerde hem. En het laatste dat je wilt, is dat Leo boos wordt.” Over Adriano: “Adriano werd aangetrokken door Barça vanwege zijn kwaliteiten en om wat hij bijdraagt aan het team. We zijn heel tevreden over hem.”

Xavi: “Dit was een hele goede overwinning. Punten als deze kunnen ons de titel winnen. We hebben nog een aantal lastige wedstrijden voor de boeg en er staat veel op het spel. Maar we zijn optimistisch. We zijn tevreden over de teamdynamiek, ons spel en onze houding.” Xavi sprak ook over de slechte toestand van de coach: “Het gaat niet goed met Guardiola. Maar zijn doorzettingsvermogen laat zien hoe toegewijd mensen bij Barça zijn.”