Nieuws April 2012

Villa: “Mijn been herstelt goed”

Zondag 15 april zal het precies vier maanden geleden zijn dat David Villa zijn been brak in de halve finale van de Wereldbeker voor Clubs in Japan. De aanvaller herstelt echter goed; donderdag postte hij een foto op zijn Twitter account (@Guaje7Villa) dat hem toont bovenop La Mola, een berg net buiten Barcelona. Villa beklom als fysieke test deze berg samen met teamgenoot Sergio Busquets, trainer Emili Ricart en Pepe Costa en is zelfverzekerd over zijn herstel. Na deze klim nam Villa deel aan een evenement voor het goede doel, waar hij uitlegde dat het niet de eerste keer was dat hij de berg had beklommen, maar dat hij die dag koos voor de zwaarste route.
Hij was zichtbaar blij met de vooruitgang die hij boekt. “Mijn been wordt steeds beter en we zetten nu doelen voor mijn volledige herstel.” Hij is zich ervan bewust dat geduld en tijd essentieel zijn om over deze ernstige blessure heen te komen.

Zijn blessure betekende dat Villa meer voetbal dan ooit heeft kunnen kijken en hij gelooft dat de kansen van Barça in de Spaanse competitie afhankelijk zijn van of zijn team de winnende reeks kan voortzetten. “We moeten gewoon blijven winnen en dan zien we wel wat er gebeurt.”

Later op de dag was Villa aanwezig op een evenement voor de Llibre Solidari, dat verhalen bevat geschreven door Catalaanse sportschrijvers. De opbrengsten ervan gaan naar het Espai Jove van het ziekenhuis Infantil Sant Joan de Déu. De foto van de Spaanse aanvaller prijkt op de voorkant van het boek, in navolging van andere Barça-spelers en coaches die het initiatief hebben gesteund, zoals Iniesta, Guardiola, Xavi, Messi, Rijkaard, De la Peña, Puyol en Eto’o.