Nieuws Februari 2023

Villarreal - Barça 0-1

Op zondagavond speelde Barça de uitwedstrijd tegen Villarreal. In een heet avondje wist de thuisclub het de blaugranas nog lastig te maken.

In de eerste helft ging het team van Xavi voortvarend van start. Al na ruim een kwartier kwamen de blaugranas op 0-1 voorsprong. Pedri wist de voorzet van Robert Lewandowski feilloos achter doelman Pepe Reina te werken. Vrij snel na dit doelpunt werd Villarreal gevaarlijk, maar Yéremy Pino schoot gelukkig naast. Het bleken de grootste mogelijkheden van de eerste helft te zijn.

Na rust wist de thuisclub ook niet voor veel gevaar te zorgen. Aan Catalaanse zijde ontbrak de scherpte in de afronding. Raphinha kreeg nog de grootste kans, maar hij zag poging in het zijnet verdwijnen. Namens Villarreal leek Samuel Chukwueze nog voor de gelijkmaker te zorgen, maar de treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Hierdoor bleef het bij 0-1.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Balde, Christensen, Araújo, Koundé , Pedri, Frenkie de Jong, Kessie (89’ Alba), Gavi, Lewandowski, Raphinha (81’ Ferran Torres)

Foto: www.fcbarcelona.cat