Nieuws December 2017

Villarreal - Barça 0-2

Het team van Ernesto Valverde heeft op zondagavond in en tegen Villareal drie belangrijke punten gehaald. Tegen
El Submarino Amarillo werd het 0-2.

De blaugranas kwamen goed uit de startblokken en kregen al snel de controle over het duel. Toch was de eerste grote kans voor de thuisclub. Roberto Soriano dook voor de goal van Barça, maar Marc-André Ter Stegen wist goed redding te brengen. Halverwege de eerste helft kregen de Catalanen een vrije trap te nemen. Lionel Messi plaatste de bal in de hoek, maar keeper Sergio Asenjo lette goed op. Het spel golfde op en neer en beide ploegen kregen kansen. Dezelfde Messi kon vanaf de rand van het strafschopgebied aanleggen, maar zijn schot ging net naast. Ook Villarreal wist niet te scoren voor rust, waardoor de ruststand 0-0 bleef.

Na rust nam Barça het heft in handen. In eerste instantie leverde het nog niet veel op. Pas toen Paco Alcácer in het veld kwam voor Denis Suárez werd het team van Ernesto Valverde gevaarlijker. Na een uur spelen werd Sergio Busquets op eigen helft gevloerd door Daniel Raba, die hiervoor de rode kaart kreeg. De blaugranas bleven aanvallen en het harde werken werd beloond. Luis Suárez slalomde door de defensie van Villarreal en zette Barça op voorsprong. Namens de thuisclub wist Rodrigo nog gevaarlijk uit te halen, maar Ter Stegen bracht redding. Ruim tien minuten later wist Lionel Messi de bevrijdende 0-2 binnen te schieten. Een verkeerde pass vanuit de defensie van de thuisclub eindigde bij Busquets, die op zijn beurt de bal bij La Pulga inleverde. Van dichtbij was het een koud kunstje voor de Argentijn, die de score verdubbelde. Na deze treffer hielden beide ploegen het voor gezien, waardoor de eindstand werd bepaald op 0-2.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Roberto, Piqué, Vermaelen, Alba, Denis Suárez (58’ Paco Alcácer), Paulinho (68’ Aleix Vidal), Busquets (86’ Gomes), Rakitić, Messi en Luis Suárez.

Foto: www.fcbarcelona.cat