Nieuws April 2015

Vizier op PSG

Dinsdagavond staat de return in de kwartfinale van de Champions League op het programma tussen Barça en Paris Saint Germain. De heenwedstrijd in Parijs werd al met 3-1 gewonnen door de Blaugrana’s. Luis Enrique heeft een fitte selectie tot zijn beschikking. Ook Thomas Vermaelen traint met de groep mee, al moet de Belgische verdediger nog wel wachten op bevestiging van de medische staf.

Bij PSG keert voormalig Barça aanvaller Zlatan Ibrahimović keert terug na een schorsing. Ook Marco Verratti keert terug in het team van Laurent Blanc. De Italiaanse middenvelder keert terug na een disciplinaire schorsing die hij van de club kreeg opgelegd. Thiago Silva en ex Blaugrana Thiago Motta zijn geblesseerd in Parijs achter gebleven.

Voorafgaand aan het duel gaf Luis Enrique een persconferentie. Lucho denkt een positief resultaat te halen tegen de Franse kampioen. “We kennen de tegenstander goed, want we hebben al drie keer tegen PSG gespeeld. In deze duels heb ik meer positieve dan negatieve dingen gezien”, vertelde de coach van het Catalaanse team, die vervolgde met: “Ik verwacht niet dat Paris Saint Germain van speelstijl verandert, maar ze hebben veel individuele kwaliteiten. Dat kan een verschil maken.”

Laurent Blanc weet dat hem een lastige klus te wachten staat. “Ik ben realistisch genoeg om te weten dat het moeilijk wordt, vooral met zo weinig voorbereiding. We hebben niets te verliezen dus we zullen ons eigen spel blijven spelen”, aldus de Franse coach.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.