Nieuws Augustus 2022

Vliegende start Lewandowski

De aanvaller is de eerste nieuwe aanwinst die vier doelpunten maakt in de eerste drie LaLiga-wedstrijden voor de club in deze eeuw

Vier doelpunten in drie wedstrijden - hoe Robert Lewandowski zijn sporen heeft verdiend bij FC Barcelona. De Poolse spits past perfect in de plannen van zowel Club als Xavi Hernández, met een prachtig vertoon van zijn scorend vermogen.

Lewandowski is de eerste nieuwe aanwinst van Barça die vier doelpunten maakt in zijn eerste drie LaLiga-wedstrijden deze eeuw. Barça's nummer 9 zorgde ook voor een assist voor Ansu Fati tegen Real Sociedad in de Reale Arena.

Andere Barça-spelers met een goede start in LaLiga

De briljante nieuwe aanwinst van Barça is niet de enige speler voor de Club die grote aantallen heeft neergezet in zijn eerste drie competitiewedstrijden van deze eeuw. Leo Messi evenaarde het totaal in zowel de seizoenen 2012/13 als 2018/19, maar slaagde er zelfs in om het nog een keer beter te doen in de seizoenen 2011/12, 2013/14 en 2017/18 door vijf doelpunten te maken in de eerste drie LaLiga-wedstrijden.

Zowel Samuel Eto'o als Luis Enrique begonnen de competitie in uitstekende vorm in respectievelijk 2006/07 en 2002/03 en scoorden vier doelpunten in hun eerste drie wedstrijden, hetzelfde als Robert Lewandowski dit seizoen.

Foto: www.fcbarcelona.com