Nieuws Maart 2011

Voorafgaand aan Barça-Arsenal

Voor Barça is het op dit moment de belangrijkste wedstrijd van het seizoen: FC Barcelona – Arsenal. In Londen werd er met 2-1 verloren en om de Champions League droom intact te houden, moet er dus gewonnen worden in Camp Nou.
Piqué en Puyol spelen sowieso niet. Eerstgenoemde is geschorst en aanvoerder Puyol is niet tijdig hersteld van zijn blessure. Er moet dus gekozen worden voor een heel nieuw centrum in de verdediging. Milito, Abidal, Busquets en Keita zijn de vier waar Guardiola uit gaat kiezen.
Bij Arsenal moet men het in ieder geval stellen zonder Song en Walcott. Van Persie en Fabregas zijn nog twijfelgevallen, maar volgens de Engelse pers spelen ze beiden.
Bij de bookmakers staat Barça als de favoriet genoteerd. Een winst van hen betekent een winst van €1,33 tegen een €9,60 winst van Arsenal. Mocht Barça vanavond doorgaan naar de volgende rond, dan zijn zij favoriet voor de eindwinst.
Er reizen 5000 supporters van Arsenal naar Barcelona. Van hen heeft slechts de helft een kaartje. Velen zullen nog op de zwarte markt proberen een kaartje te bemachtigen, de overigen zullen waarschijnlijk de wedstrijd volgen in het centrum van de stad.
4 keer eerder verloor Barça de eerste wedstrijd en 2 keer eerder werd alsnog de volgende ronde gehaald. Barça moet in ieder geval winnen en neemt een uitdoelpunt mee uit de vorige wedstrijd. De NOS zendt de wedstrijd rechtstreeks uit op Nederland 3. De voorbeschouwing begint om 20.15uur, de aftrap is om 20.45uur.