Nieuws Februari 2011

Voorbereiding Champions League

Na een break van twee maanden is de Champions League weer terug op de agenda. Barça reist dinsdag eind van de middag naar Londen voor de wedstrijd van woensdagavond in het Emirates Stadium tegen Arsenal.

Guardiola is maandagochtend begonnen aan de voorbereiding op deze wedstrijd. Na de rustdag van zondag, meldde het team zich om 11:00 uur in het Ciutat Esportiva voor de training waarbij het eerste uur opengesteld was voor de media.

Over het algemeen traint FC Barcelona vlak voor een uitwedstrijd in het stadion van de club waarbij ze op bezoek gaan, maar deze keer kiest Guardiola ervoor om dinsdag de laatste voorbereidende sessie met zijn spelers te houden in het Ciutat Esportiva. In principe zullen de spelers pas woensdagavond voor het eerst het veld betreden in Noord Londen.

Het team vliegt dinsdag om 16:00 uur naar Groot Brittannië. Dinsdagavond staat in het Emirates Stadium een persconferentie op de planning waarbij, naast Guardiola, ook een speler aanwezig zal zijn om de vragen van de pers te beantwoorden.

Woensdagavond vliegen de spelers en begeleiding direct na de wedstrijd weer terug naar Barcelona, want vrijdag staat, na de rustdag van donderdag, alweer de eerste training in het Ciutat Esportiva op het programma ter voorbereiding op de competitiewedstrijd tegen Bilbao. FC Barcelona ontvangt zondagavond Athletic Club in Camp Nou.