Nieuws Oktober 2013

Voorbereiding op Osasuna

Met het drukke programma in het vooruitzicht lijkt het lastig om een goede voorbereiding te treffen voor het uitduel tegen Osasuna, zaterdag om 20.0 uur. Vooral net na de interlandperiode van de laatste week. Niets is minder waar. De Blaugrana’s zijn gebrand op een goed resultaat tegen de Basken en nemen ook dit duel heel serieus. Toch heeft Tata Martino drie belangrijke spelers niet in de wedstrijdselectie opgenomen. Gerard Piqué, Alexis Sánchez en Dani Alves krijgen rust en zijn daarom in Barcelona achtergebleven.

De Argentijnse hoofdcoach heeft daarentegen drie andere spelers ervoor terug gekregen die hersteld zijn van blessures. Javier Mascherano, Lionel Messi en Carles Puyol zijn goedgekeurd door de medische staf en aan de selectie toegevoegd. Tevens zijn ook
Pedro Rodríguez, Xavi, Neymar en Sergio Busquets opgenomen in de wedstrijdselectie. Deze vier spelers hebben dit seizoen tot nu toe de meeste speelminuten gemaakt van alle spelers in het Catalaanse team.

Osasuna kent nog geen goede competitiestart. In de eerste acht wedstrijden werden twee wedstrijden gewonnen en zes wedstrijden verloren. De Baskische ploeg wist de winst te halen tegen Elche (thuis) en Málaga (uit). Hiermee staat Osasuna met zes punten op de achttiende plaats in de Primera División.
Jorge Gracía kan vanwege blessures niet beschikken over de middenvelders Raoul Loé en Emiliano Armenteros. Ook aanvaller Nino is geblesseerd.
Álvaro Cejudo is afwezig wegens een schorsing.

Deze wedstrijd is een goede voorbereiding voor de uitwedstrijd in de Champions League tegen AC Milan op woensdag 22 oktober en El Clásico in het eigen
Camp Nou op 26 oktober. De Fan Club Barcelona organiseert voor de leden en hun introducés tijdens El Clásico een Penyabijeenkomst in het RKC Sportcafe in Waalwijk. Hier kunnen Barça-fans de Spaanse Klassieker op een groot scherm zien. Klik HIER om u aan te melden.

De wedstrijdselectie van Barça bestaat uit: Valdés, Pinto, Montoya, Fàbregas, Puyol, Xavi, Pedro, Iniesta, Messi, Neymar, Dos Santos, Mascherano, Bartra, Sergio, Song, Tello, Adriano en Sergi Roberto.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.