Nieuws April 2015

Voorbeschouwing FC Barcelona - Valencia

Zaterdagmiddag om vier uur speelt FC Barcelona de lastige thuiswedstrijd tegen Valencia. Los Che zijn momenteel in een blakende vorm en het belooft dan ook een echte kraker te gaan worden in het goed gevulde Camp Nou. Naast een groep afgevaardigden van de fanclub zijn er tevens de verwachtingen dat er een enorm aantal fans aanwezig zal zijn in het stadion. De dag voor de wedstrijd maakte Luis Enrique zijn wedstrijdselectie bekend, en een opvallende naam hierin was de aanwezigheid van Dani Alves in de spelersgroep. De rechtsback was voorheen nog geblesseerd maar is toch op tijd hersteld om mee te kunnen spelen in de wedstrijd tegen Valencia. Als gevolg hiervan is Montoya buiten de selectie gelaten, evenals de andere rechtsback Douglas en derde doelman Jordi  Masip. De enige afwezige in verband met een blessuregeval is Andrés Iniesta. De middenvelder liep een rugblessure op tegen PSG.

Alvaro Negredo, spits van de bezoekers, gaf nog zijn mening over de aankomende wedstrijd. De spits is overgekocht van Manchester City, maar heeft vooralsnog nog niet echt weten te overtuigen bij zijn nieuwe club. Veelal krijgt het grote talent Paco Alcácer de voorkeur boven Negredo, alhoewel de nummer negen afgelopen weekend nog wel een zeer mooi doelpunt scoorde in de stadsderby tegen Levante. Hij spreekt over de goede prestaties van zijn ploeg. ''Het vergt veel van ons. We zullen negentig minuten lang geconcentreerd moeten blijven om de drie punten binnen te slepen. We reizen naar het Camp Nou toe voor een zege, zoals we dat altijd doen. We willen winnen, en dit hoort erbij als je voor Valencia speelt.'' Ook Luis Enrique sprak nog over de aankomende wedstrijd, en hij had lovende woorden over de huidige trainer van Bayern Munich, Pep Guardiola, die hij als beste trainer van de gehele wereld beschouwt.

Afgelopen weekend verspeelde Barcelona met een 2-2 resultaat op bezoek bij Sevilla twee dure punten, waardoor de voorsprong op Real Madrid geslonken is naar twee punten. Wat denken jullie van de wedstrijd tegen Valencia? Zullen ze de drie punten behalen?