Nieuws April 2015

Voorbeschouwing PSG - Barça

Op woensdagavond zal er rond kwart voor 9 weer het gebruikelijke hymne van het Champions League klinken. De voetbalavonden waarbij iedere liefhebber voor de buis gekluisterd zit leveren gegarandeerd spektakel op, en ook ditmaal lijkt er een mooie wedstrijd verzekerd. Op het Parc des Princes nemen PSG en FC Barcelona het voor de derde keer in deze voetbaljaargang tegen elkaar op, en de vorige twee ontmoetingen stonden ook al garant voor een mooie voetbalavond. Bij Barça ontbreekt Dani Alves met een schorsing, terwijl PSG het zonder Zlatan moet stellen.

Voorafgaand aan het treffen met PSG spraken onder andere Marc-André Ter Stegen en trainer Luis Enrique met de in Parijs aanwezige pers, aangezien de selectie van Barcelona al op dinsdagochtend in Parijs arriveerde. Ter Stegen sprak over zijn lastige situatie, aangezien de doelman alleen mag aantreden in bekerduels en wedstrijden om de Champions League. In de competitie gaat de voorkeur namelijk uit naar Claudio Bravo, maar toch meent Ter Stegen het prima naar zijn zin te hebben. ''Ik heb het heel erg naar mijn zin bij deze club, terwijl ik niet de nummer 1 ben. Dit maakt het wel een erg lastige situatie voor mij. Ik ben goed ontvangen hier, alhoewel er geen rode loper werd uitgerold. Het zou ook naïef van mij zijn geweest om te denken dat ik direct eerste doelman zou zijn geweest.''

Ter Stegen wilt wel op den duur als eerste keeper zijn wedstrijden mee gaan spelen. ''Het is lastig om te accepteren dat je een heel seizoen lang op de bank moet zitten. In de toekomst wil ik dus meer spelen.'' Ook trainer Luis Enrique sprak voorafgaand aan de ontmoeting met PSG over de te spelen wedstrijd. ''We zullen niet terughoudend gaan spelen. Ons doel is gewoon weer hetzelfde zoals altijd. Om te winnen. Als we zien waar beide ploegen tot in staat zijn, kunnen we een mooie ontmoeting verwachten met heel wat doelpunten.'' Hij erkent ook dat PSG een van de favorieten voor de eindzege is, en dat zijn ploeg in de groepsfase even ver was als dat de groep nu is. ''We hadden toen meerdere mogelijkheden op een gelijkspel, maar we kunnen lering trekken uit die wedstrijd''. Toen ging Barça met 3-2 onderuit.

''Ik vind alles geweldig aan ons team, maar er is altijd ruimte voor verbetering.'' Bij de Parijzenaren is naast Zlatan ook de zeer getalenteerde middenvelder Verratti afwezig, en de voorheen nog geblesseerde David Luiz is verrassenderwijs toch opgenomen in de selectie van Laurent Blanc. Toch kent PSG wel blessuregevallen, want Thiago Motta ontbreekt. Het gemis van Zlatan en de twee sterke middenvelders zal zeker voelbaar zijn voor de ploeg waar ook ex-Barça speler Maxwell in actie komt. Wat verwachten jullie van deze ontmoeting, zal PSG opnieuw in staat zijn Barcelona te verslaan of is het nu de beurt aan Barcelona om wraak te nemen.