Nieuws Maart 2016

Voorbeschouwing Rayo - Barça

Op donderdagavond neemt FC Barcelona het op tegen Rayo Vallecano, op bezoek bij de club uit de buitenwijken van Madrid. Rayo Vallecano is een laatste obstakel tot een indrukwekkend record, en kan ervoor zorgen dat Barcelona de voorsprong op achtervolgers Atlético Madrid en Real Madrid weer naar respectievelijk 8 en 12 punten vergroot. Als Barcelona een nederlaag weet te voorkomen in Vallecas vestigt het een nieuw record van 35 duels op rij zonder nederlaag. Momenteel deelt het team van Luis Enrique dit record met het Real Madrid van Leo Beenhakker, die in 1988-1989 eenzelfde prestaties wist te noteren. Barcelona verloor voor het laatst in oktober, op bezoek bij Sevilla. Om negen uur trappen beide teams af in Vallecas.

Luis Enrique had de beschikking over een zeer fitte selectie, en alleen Rafinha is nog afwezig, aangezien de middenvelder herstellende is van een kruisbandblessure. Dani Alves is door een schorsing afwezig, maar vier andere spelers hebben ook de laatste achttien niet kunnen bereiken. Jordi Masip, Douglas, Bartra en Sandro zijn allen afwezig. Rayo daarentegen heeft wel enkele problemen, want de selectie mist een paar belangrijke spelers. Twee keepers ontbreken door blessureleed, evenals enkele veldspelers. Paco Jémez, trainer bij Rayo, heeft aangegeven zich niet anders te zullen opstellen omdat het FC Barcelona betreft. ''Als er een team is dat Barcelona na zoveel wedstrijden weet te verslaan, zal dat team de geschiedenisboeken in gaan, en wij willen graag dat team zijn.'' Vallecano won slechts een van de laatste tien wedstrijden, en is teruggezakt naar een zestiende plaats. Vallecano is sinds de promotie in 2011 niet in staat geweest om ook maar een enkel punt te pakken tegen Barça, en dus zal het team van Luis Enrique opnieuw de grote favoriet zijn. Hoeveel denken jullie dat het gaat worden bij deze interessante ontmoeting?