Nieuws Januari 2014

Vooruitblik op Barça-Levante

Woensdagavond ontvangt FC Barcelona Levante in Camp Nou voor de return in de kwartfinales van de Copa del Rey. Het is de derde ontmoeting tussen de twee clubs in een tijdsbestek van tien dagen. De eerste twee waren in het Ciutat de Valencia; één keer in La Liga (1-1) en de andere keer in de bekercompetitie (1-4).

Barça staat met één been in de halve finale, maar moet dit nog altijd waarmaken. Als dat inderdaad lukt, dan is het voor de Catalanen de zevende keer zijn dat ze het tot de halve finale van de Spaanse beker schoppen in acht jaar (in de kwartfinales in 2010 werden ze uit de competitie gegooid).

Tot dusver dit seizoen heeft coach Tata Martino laten zien niet bang te zijn om spelers te roteren en nieuwe gezichten te introduceren in de basisoptelling voor bekerwedstrijden. Het ziet er niet naar uit dat de wedstrijd van woensdagavond een uitzondering zal zijn; Xavi Hernández, Sergio Busquets en Dani Alves zijn niet geselecteerd, evenals Neymar, Jonathan Dos Santos en Oier (allemaal geblesseerd). Maar Carles Puyol, Andrés Iniesta, Alex Song en Martín Montoya zijn wel door Martino opgeroepen.

Joaquín Caparrós van Levante heeft ervoor gekozen om een hele schare aan spelers thuis te laten. De onlangs van een blessure herstelde Babá heeft de reis naar Barcelona wel gemaakt.
Voor Levante wordt het hoe dan ook geen gemakkelijke wedstrijd; nog nooit eerder in de geschiedenis van de bekercompetitie wist een team een 1-4 achterstand in de return om te zetten in een plek in de volgende ronde.