Nieuws Maart 2014

Vooruitblik op Barça vs. Manchester City

Woensdagavond om 20:45u ontvangt FC Barcelona Manchester City in het Camp Nou voor een belangrijke wedstrijd. De 0-2 zege die in de eerste wedstrijd van het Europese tweeluik geboekt werd, is natuurlijk een belangrijk voordeel voor de blaugranas. Desondanks is het beter om niet te veel op die score te focussen, en juist de wedstrijd in te gaan alsof de stand nog altijd 0-0 is.

Eén van de uitdagingen waarvoor Barça staat, is boven de negatieve uitslag van vorig weekend in de Spaanse competitie staan. De 0-1 nederlaag tegen Real Valladolid zorgde voor een verschil van vier punten met de koppositie, een behoorlijke tegenslag. Maar dat resultaat was toen, en moet – hoe moeilijk ook – vergeten worden voor de kraker tegen City.

Tata Martino heeft alle 23 beschikbare spelers opgeroepen om de Engelse ploeg een weerwoord te bieden. Alleen Isaac Cuenca en Jonathan Dos Santos ontbreken wegens blessures. Vijf spelers zullen vlak voor de aftrap nog het onderspit delven.

City komt het heilige gras in Camp Nou juist op met de drang om de 0-2 achterstand weg te poetsen en een overwinning te boeken. Twee Engelse doelpunten zijn nodig om een verlenging af te dwingen, en drie als ze een overtuigende comeback willen boeken en zich direct willen kwalificeren voor de kwartfinales van de Champions League. Pellegrini’s mannen zullen dan ook volop in de aanval moeten gaan om dat resultaat te kunnen forceren.

Kunt u niet rechtstreeks kijken? Volg dan de Fan Club Barcelona op twitter voor een live verslag van de wedstrijd!