Nieuws Maart 2023

Vrouwen FC Barcelona op ramkoers

Na een dominant gespeelde wedstrijd tegen AS Roma zijn de vrouwen van FC Barcelona op weg naar de finale van de Champions League. De wedstrijd in Rome eindigde in 0-1 en de wedstrijd in Spotify Camp Nou (55.000 toeschouwers!!) werd een 5-1 overwinning. Op naar de halve finale waarin Chelsea de tegenstander is.

Coach Jonathon Giraldez startte met dezelfde 11 als in de wedstrijd in Rome. Vanaf het begin zetten de Barça vrouwen die van Rome onder druk. Opdracht van de coach. Graham Hanssen was vooral gevaarlijk vanaf de rechterflank. 1e kans al na 2 minuten, gevolgd door een counter van Roma. Panos was gelukkig op tijd bij de bal.

De 1-0 bleef niet lang uit. Assist Mapi Leon, halfvolley van Rolfö: doelpunt. Zo simpel kan het gaan. Graham Hanssen bleef gevaarlijk maar meer doelpunten vielen er (nog) niet. Tot in de 33e minuut toen Mapi León met een daverend schot van buiten de 16 de 2-0 scoorde. Publiek op de banken!!

En de derde viel ook nog voor de rust. Wederom een doelpunt van Rolfö na een voorzet van (wie anders) Graham Hansen: 3-0 en de Italiaanse vrouwen hadden geen schijn van kans. Het publiek vermaakte zich met waves en de speelsters kregen er steeds meer zin in.

Olé. In de 46e minuut 4-0 door een doelpunt van Oshoala. AS Roma liep achter de feiten aan en kon alleen maar proberen de schade te beperken. Na 53 minuten 5-0 door een kopbal van Patri; corner Graham Hansen!! 5 minuten later dan toch een doelpunt voor As Roma (goeie omschakeling): Sertolini maakte de 5-1. Een klein smetje op een verder sublieme wedstrijd.

Daarna ging het spel op en neer maar er werd door beide teams niet meer gescoord. Al met al een duidelijke winnaar. Chelsea is de tegenstander in de halve finale van de Champions League.

Uniek: voor de vijfde achtereenvolgende keer staan de vrouwen van FC Barcelona in de halve finale. Chelsea is wel van een ander kaliber dan AS Roma. Wedstrijden: 23 en 30 april (eerst bij Chelsea).

Visca Barça Femini!!

Opstelling: Panos, Bronze, Paredes, Mapi León (74’ Jana), Rolfö (80’Rábano), Patri, Aitana, Walsh (66’Engen), Graham Hanssen, Oshoala (66’Geyse), Paralluelo (66’Bruna)

Foto: fcbarcelona.com