Nieuws November 2012

Week met trips naar Moskou en Valencia

FC Barcelona is teruggekeerd naar een normale wedstrijdroutine van twee wedstrijden per week na de internationale onderbreking van afgelopen week. Deze week speelt de Barça-selectie tweemaal ver van het Camp Nou: eerst dinsdag tegen Spartak Moscow in de vijfde week van de Champions League (18:00u Nederlandse tijd), en daarna zondag tegen Levante (21:00u).

De selectie vloog afgelopen zondag al naar Rusland vanwege de verre reis en het tijdsverschil met Barcelona; de Catalaanse hoofdstad ligt namelijk drie uur achter op Moskou. Vandaar dat de wedstrijd, die in het Luzhniki Stadion om 21:00u van start gaat, in dit deel van Europa al om 18:00u begint.

Tito Vilanova en zijn spelers zullen deze week vier keer trainen. Maandag in de vroege avond trainen ze in het stadion van Spartak Moscow ter voorbereiding van de Champions League wedstrijd en op woensdag staat er al rond lunchtijd de volgende trainingssessie terug in Barcelona gepland.  Donderdag mogen de spelers genieten van een vrije dag, maar vrijdagochtend zullen ze zich in de ochtend weer melden voor de voorbereidende sessies op de wedstrijd van zondag. Tot slot reist de selectie zondagmorgen naar Valencia voor de competitiewedstrijd tegen Levante.

De voltallige Champions League-selectie: Valdés, Pinto, Alves, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Villa, Iniesta, Messi, Jonathan Dos Santos, Mascherano, Sergio Busquets, Pedro, Jordi Alba, Montoya, Song, Tello, Oier, Sergi Roberto en Deulofeu.