Nieuws November 2013

Weer een blessuregeval erbij

Opnieuw een blessuregeval bij FC Barcelona. Nu is Dani Alves een week uitgeschakeld vanwege een spierblessure aan zijn rechterbeen.

De Braziliaan speelde dinsdag al niet mee in het duel van de Goddelijke Kanaries tegen Chili. De vleugelverdediger is normaal gesproken een vaste waarde voor bondscoach Felipe Scolari. Ook voor Gerardo Martino is hij onbetwist de eerste keus op zijn positie rechtsachter.Dani Alves mist zeker de wedstrijden tegen Granada en Ajax.

Er zitten nu al aardig wat spelers in de lappenmand. Victor Valdés, Jordi Alba, Gerard Piqué, Cesc Fabregas en Lionel Messi zijn er zaterdag zeker niet bij als Barça het thuis opneemt tegen Granada. Xavi en Tello zijn een twijfelgeval.

Toch komen deze blessures op het juiste moment in het seizoen. Als er dan toch wedstrijden gemist moeten worden, is dit geen al te vervelende periode. De Blaugranas zijn al geplaatst voor de volgende ronde van de Champions League en dus doen de wedstrijden tegen Ajax (uit) en Celtic (thuis) er niet meer toe. Bovendien mogen Granada (thuis), Villarreal (thuis) en Getafe (uit) geen probleem zijn voor de overgebleven spelers. Alleen de uitwedstrijd tegen Athletic Bilbao is altijd een lastige horde voor een Spaanse topclub. In de Copa del Rey heeft FC Barcelona een prima loting met Segunda División 2B club Cartagena als tegenstander voor een plek bij de laatste 16.