Nieuws November 2016

Weetjes Celtic - FC Barcelona

In de geschiedenis van Celtic tegen Fc Barcelona zien we dat van de laatste 9 wedstrijden tegen elkaar, Barcelona er 7 heeeft gewonnen. De thuiswedstrijd in september was met 7-0 de grootste overwinning. Celtic lukt het zelden om een zg. clean-sheet te bereiken in de Champions League. De laatste keer was 18 wedstrijden geleden. Het lijkt er dus op dat Barcelona zeker gaat scoren op Celtic Park. Coach Brendan Rodgers wist in 10 CL-wedstrijden slechts 1x te winnen. Dat was als coach van Liverpool in september 2014 tgegen Ludogorets (2-1). Neymar heeft in de laatste 3 wedstrijden tegen Celtic 4x gescoord en 5 assists afgeleverd. Hij zal vandaag ook waarschijnlijk weer spelen, evenals de van een ziekte herstelde Messi. Suarez is ook weer bij de selectie nadat hij voor de competitie geschorst was.