Nieuws Oktober 2014

Weetjes en statistieken van PSG-FCB

Bij deze meer statistieken en feitjes na de wedstrijd in het Parc des Princes.

• Vorig seizoen scoorde Neymar Júnior vijftien doelpunten in 41 wedstrijden. Nu, in dit nieuwe seizoen, heeft hij al de helft van dat aantal tegen de touwen geschoten in slechts zeven wedstrijden—gemiddeld één goal per wedstrijd.

• Neymar scoorde zijn 22e doelpunt voor Barça, en zijn vierde in een uitwedstrijd

• Het was de eerste keer dat een doelpunt van de Braziliaan een achterstand verkleinde. Van zijn vorige goals dienden

• Jérémy Mathieu en Javier Mascherano veroverden tegen PSG de meeste ballen, respectievelijk zestien en tien.

• Hoewel Dani Alves niet de volledige negentig minuten speelde in Parijs, voerde hij wel het team aan qua aantal passes, met 112 passes. Dat is aanzienlijk meer dan de nummer twee, Andrés Iniesta, met 75.

• Leo Messi is nog altijd onvervangbaar. Hij heeft alle 720 minuten van het seizoen tot dusver gespeeld.

• Andrés Iniesta speelde tegen PSG zijn honderdste Champions League duel.

• De 1-1 van Lionel Messi, in minuut twaalf, was de eerste dit seizoen van Barça die viel in het eerste kwartier van een wedstrijd. Daarvoor was het doelpunt van Neymar tegen Granada, na 25 minuten, de vroegste goal.

• Tot dusver kreeg Dani Alves van Barça de eerste en enige gele kaart in de 2014/15 Champions League campagne. Hij kreeg deze voor de handsbal vlak voor David Luiz de 1-0 op het scorebord zette.

• Zes spelers die afgelopen dinsdag speelden, maakten ook deel uit van de selectie die het op 2 april 2013 tegen PSG opnam in het Parc des Princes: Alves, Mascherano, Jordi Alba, Sergio Busquets, Iniesta en Messi.

• Voor Mathieu en Ivan Rakitić betekende de wedstrijd hun Champions League debuut in een Barça-shirt, evenals voor Marc-André Ter Stegen, Munir el Haddadi en Sandro Ramírez. Tevens was het voor ze eerst dat ze in het blaugrana tenue een nederlaag kregen te verwerken.

• FC Barcelona heeft nu twintig doelpunten in alle competities dit seizoen gescoord, een gemiddelde van 2,5 per wedstrijd.