Nieuws Juli 2022

Welkom Robert!!

Welke Robert? Robert Lewandowski!! Nee. Die is te goed. En toch komt ie naar FC Barcelona. Mits medisch goedgekeurd en de contracten getekend.

Wat een feest. Hij voetbalde al in zijn box! Robert komt over van Bayern München. Daar heeft hij heel wat ballen in het netje gelegd.

Geboren in Warschau. 1e club: Legia Warschau. 2 x topscoorder in 2006 bij de jeugdteams van Znicz Pruszków. Van daaruit naar Lech Poznan. Topscoorder in het seizoen 2009/2010.

En over belangstelling van topclubs niet te klagen. Half Europa zat achter hem aan. Spekkoper: Borussia Dortmund. Winst in de Bundesliga (2X). Helaas geen Champions League.

Volgende stap was een gevoelige: naar Bayern Munchen!! In 2020 kon het niet op met de prijzen: Bundesliga, Duitse beker, Supercup en de Champions League (waarin hij 15 maal scoorde).

En Robert? Hij bleef maar scoren: met beide voeten en het hoofd. Ze noemden hem “The Best”. Hiervoor kreeg hij twee prijzen: in 2020 en 2021.

De verdedigers van de ploegen in La Liga zullen nog veel moeite met hem hebben. Een aanvulling op onze aanval: ervaring, vele doelpunten maar ook de jeugd het een en ander bijleren. Zelden een zo’n complete voetballer meegemaakt. En in de omgang: een prettig mens.

Welkom Robert!!

Foto: fcbarcelona.com