Nieuws Juni 2014

Welkom terug, Deulofeu en Rafinha!

Na een uitleenbeurt aan andere clubs zullen Rafinha Alcántara (voorheen verhuurd aan Celta) en Gerard Deulofeu (voorheen uitgeleend aan Everton) volgend seizoen officieel deel uitmaken van het eerste team van FC Barcelona van de 2014/15 campagne. Dinsdag waren de twee voormalige huurlingen in het Camp Nou om hun nieuwe shirts aan te proberen en weer voet te zetten op het veld waarop ze na de zomerstop hopelijk geregeld zullen spelen. Rafinha en Deulofeu zijn weer samen na een jaar apart gespeeld te hebben. Ze kennen elkaar goed na jaren een kleedkamer gedeeld te hebben bij Barça, en hun vriendschap kwam ook dinsdag duidelijk naar voren toen ze elkaar wederom troffen op Barça-terrein.

“Ik heb het spel zeven jaar lang hier geleerd en ik ben enorm blij hier weer terug te zijn,” vertelt Rafinha aan de media van de Club. “Het is een grote uitdaging voor me... Ik wil van deze briljante spelers leren.” Rafinha keert terug naar Barça aan de zijde van Luis Enrique, die vorig seizoen zijn trainer was bij Celta de Vigo en die hij omschrijft al “iemand die er alles voor doet om dingen goed te doen.”

Deulofeu is eveneens erg blij. “Ik heb dit allemaal gemist... Ik weet hoeveel competitie er bestaat voor een plekje hier, maar ik denk dat dat goed is. Ik weet wat voor voetbal ik te bieden heb en zal mijn uiterste best doen om te helpen. Ik wil trofeeën winnen en zoveel mogelijk bijdragen.”

Bekijk hier de fotogalerij van de terugkeer van Rafinha en Deulofeu!