Nieuws Mei 2010

Wint Messi de Gouden Schoen?

Dinsdagavond in de wedstrijd tegen Tenerife, wist Lionel Messi weer twee maal het net te vinden. Met de 31 doelpunten die hij tot nu gemaakt heeft, is hij de voornaamste kandidaat om de Pichichi te winnen. Tevens is Messi hard op weg om ook de Gouden Schoen, de titel voor Europees topscoorder, te winnen. Naaste concurrent is Luis Suarez van Ajax, maar doordat de Eredivisie al afgelopen is, kan hij Messi niet meer bedreigen. Op grotere afstand staan Rooney, Drogba en Di Natale. Zij staan 5 goals achter op Messi. Het is dan ook de verwachting dat zij Messi niet meer kunnen achter halen.

Met zijn 31 doelpunten, is Messi nu ook de vijfde speler in de geschiedenis van Barça die meer dan 30 doelpunten heeft gemaakt in één seizoen. Mariano Martin, Romario, Ronaldo en Samuel Eto’o gingen hem voor. Ook is het voor Messi nog steeds mogelijk om het record van Ronaldo, 34 goals, te verbeteren. Daarvoor heeft hij nog 2 wedstrijden.

Op de lijst van topscorers aller tijden, is Messi inmiddels ook de Nederlander Patrick Kluivert voorbij gegaan. Met 124 doelpunten voor Barça staat hij nu negende. Met 22 jaar, heeft Messi nog genoeg tijd om het record van César Rodríguez te verbeteren, hij wist in zijn carrière bij Barça in alle competities 235 goals te maken.