Nieuws Februari 2012

Xavi geblesseerd

Dinsdagavond was Xavi Hernández, onlangs uitgeroepen tot Catalaanse Speler van het Jaar, de grote afwezige in het eerste duel van het tweeluik in de Champions League. Nog voor de ontmoeting met Bayer 04 Leverkusen liep de middenvelder een blessure aan zijn rechterbeen op, waardoor Guardiola gedwongen was hem te vervangen. Naar verluidt betreft het zijn kuit, en hoewel hij aanbood op pijnstillers te spelen, weigerde Guardiola enig risico op verdere complicaties te lopen en liet hij Xavi uit de selectie.

Het zal afhangen van Xavi’s herstel in hoeverre hij beschikbaar zal zijn voor de aankomende wedstrijden in het programma van Barça. In de afgelopen vier wedstrijden van de blaugranas speelde Xavi maar liefst drie keer niet mee. Hij zat op de bank voor de competitiewedstrijden tegen Osasuna en Real Sociedad, en voor de return tegen Valencia in de bekercompetitie in het Camp Nou afgelopen week.