Nieuws Oktober 2010

Xavi: “Ik voel nog steeds wat pijn”

Xavi Hernández mag dan aandeel gehad hebben in Barça’s goals zaterdag tegen Valencia, maar de middenvelder heeft aangegeven dat hij nog niet helemaal fit is na zijn recente blessure. De Catalaanse ster vroeg om gewisseld te worden tegen het einde van de 2-1 overwinning tegen Valencia en legde naderhand aan Barça TV uit waarom. “Ik voel me goed, maar voel nog steeds wat pijn. Ik verwacht hier snel van te herstellen. Ik begon goed genoeg aan de wedstrijd, maar naarmate de minuten verstreken kreeg ik last van mijn pezen. Dankzij de doktoren en fysiotherapeuten die voor me zorgen weet ik zeker dat ik binnenkort weer helemaal fit ben.”

Geduld is wat Xavi de komende dagen en weken moet uitoefenen terwijl hij probeert zo snel mogelijk te herstellen en hij is zich ervan bewust dat hij zichzelf niet teveel moet pushen. “Ik moet beetje bij beetje herstellen en geduldig zijn, want het is een feit dat ik de pijn nog steeds voel.”

Ondanks dat hij van het veld ging voor het einde van de wedstrijd, gaf Xavi toe dat hij tevreden was met de overwinning nadat hij zowel Iniesta als Puyol de gelegenheid gaf om te scoren. “Ik ben blij met hoe we hebben gespeeld. In de eerste helft maakte Valencia het ons moeilijk, maar we weten hoe we moeten reageren. We kwamen terug om te winnen. Aan het einde zagen we het Barça dat we wilden.”

Xavi gebruikte zijn vrije om de kinderen te ontmoeten die deelnwmen aan de voetbalschool die zijn naam draagt. In Camp Nou in gezelschap van de kinderen zei hij: “Het is geweldig om hier te zijn met alle kinderen op de campus. Ik kon er in de zomer niet bij zijn vanwege het WK en nu heb ik ze eindelijk mogen ontmoeten. Ze lijken me allemaal geweldig en het lijkt erop dat ze genieten van het voetballen en andere activiteiten.”