Nieuws Maart 2013

Xavi speelt niet tegen Finland

Eerder deze week melde Barça middenvelder Xavi zich gewoon bij het nationale team van Spanje voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Finland en Frankrijk, ondanks dat hij last had van een hamstringblessure.

Woensdagavond werd duidelijk dat de wedstrijd van vrijdagavond tegen Finland te vroeg komt voor de Barça middenvelder. De Spaanse bondscoach Vicente del Bosque wil op advies van de medische staf geen risico nemen met Xavi. Met dit besluit voldoet de Spaanse bondscoach aan de wens van FC Barcelona. Vanwege het zware speelschema, had de medische staf van Barça gevraagd om zorgvuldig om te gaan met de blessure van Xavi. Of de middenvelder van Barça dinsdag wel kan spelen tegen Frankrijk is nog twijfelachtig.