Nieuws Oktober 2010

Xavi, Villa en Pedro weer volop aan het trainen

Xavi Hernández, David Villa en Pedro hebben vrijdag weer volledig meegetraind met de selectie ter voorbereiding van het duel tegen Valencia zaterdag. Xavi kwam weer in actie nadat hij de laatste dagen behandelingen onderging wegens een enkelblessure, terwijl Villa van de interland Spanje-Zweden terugkeerde met pijn aan zijn knie; er werd echter al snel vastgesteld dat het geen ernstige blessure was. Pedro liep twee weken geleden een spierblessure op in de wedstrijd tgen Real Mallorca. Ook Adriano was weer aanwezig op de training nadat hij maandag in Brazilië een vriendschappelijke wedstrijd speelde, net als Milito die dinsdag vroegtijdig de training verliet.

Pep Guardiola onderwierp vrijdag zijn 19 Barça-spelers aan een stevige training voor de een-na-laatste keer voor ze weer in actie komen in de competitie. Ook de jonge Thiago Alcántara trainde mee. De laatste training zal zaterdagochtend- en middag achter gesloten deuren plaatsvinden.
Voor Pep was de terugkeer van drie van zijn sleutelspelers een enorme stimulans.