Nieuws December 2009

Xerez is een uitdaging

Barcelona en Xerez zijn de enige teams die midweeks uitkomen in de Primera. In verband met het aankomende WK voor clubs zal Barcelona alvast een duel eerder moeten spelen. Mocht Barça de wedstrijd winnen lopen de blaugranas 5 punten uit op Madrid. Wel natuurlijk met een wedstrijd minder gespeeld, maar dat is het doel voor woensdagavond. Met Xerez treft Barça de rode lantaarn van de Liga. Pas 1 keer werd er gewonnen en afgelopen weekend werd het door Getafe aan de kant gezet met 5-1. Guardiola heeft al eerder aangegeven dat het duel tegen Xerez na een uitdaging zal zijn na de wedstrijden tegen Inter en Madrid. Hier kunnen we laten zien hoe graag we de Liga willen winnen. Dat de wedstrijd pas om 22.00u aanvangt is een minpunt: “We zouden veel beter eerder kunnen spelen, op deze manier kunnen de spelers de volgende dag veel beter herstellen”.