Nieuws Juni 2008

Zambrotta ruilt Barça voor Milan

Gianluca Zambrotta keert na twee seizoenen Barça terug naar Italië om bij Milan te gaan voetballen. De rechtsachter moet bij de Rossoneri het vertrek van de Brazilianen Cafu en Serginho gaan opvangen.
Deze overgang komt helemaal niet als een verrassing. Zambrotta werd al maanden lang aan Milan gelinkt en gisteren werd de deal afgesloten. Alvast als wij Milan moeten geloven, want die club kondigt op haar website de komst van de 31-jarige verdediger aan, terwijl op de officiële website van FC Barcelona hierover nog geen berichtgeving te vinden is.
Zambrotta kwam twee jaar geleden als wereldkampioen met Italië bij Barça. Hij had in Catalonië een lange aanpassingsperiode nodig en presteerde wisselvallig. Zambrotta speelde voor Barça 58 competitieduels en scoorde daarin 3 treffers.