Nieuws November 2012

Zaragoza wacht

Na een week met internationale oefenwedstrijden staat voor de Barça spelers Real Zaragoza te wachten. Het is na zo’n week heel lastig om als speler je weer te focussen op een competitiewedstrijd. Na de bijna perfecte start van het seizoen, gaat Barça proberen de elfde wedstrijd dit seizoen te winnen. Maar Vilanova had maar één dag, vrijdag, om zijn team voor te bereiden op deze wedstrijd.

Het goede nieuws voor FC Barcelona is de terug keer van Puyol. De aanvoerder is weer fit verklaard van zijn elleboog blessure en zou geselecteerd kunnen worden door Vilanova. Voor het team is het belangrijk dat hij terug is, want voor de wedstrijd van zaterdagavond is Busquets geschorst vanwege zijn vijfde gele kaart vorige week. Een andere tegenvaller is dat Alexis teruggekomen is met een enkelblessure en de verwachting is dat hij vier weken niet kan spelen. Valdés is vrijdag vader geworden, maar hij zal gewoon in het doel staan.

Twee spelers willen zaterdagavond graag scoren. Messi wil proberen het wereldrecord van Gerd Müller te verbreken en heeft hier nog negen treffers voor nodig. Ook David Villa wil graag scoren, want dan maakt hij zijn 300ste doelpunt in zijn carrière.

Zaragoza is de laatste weken goed bezig, zo werden er van de laatste vier wedstrijden drie gewonnen en vorige week was de winst op Deportivo met 5-3, indrukwekkend te noemen. Bij de ploeg van Jiménez, spelen vier oud-Barça spelers. Te weten Montañés, Abraham, Edu Oriol en Rodríguez. Zaragoza wist echter de laatste 46 jaar niet meer te winnen in Camp Nou.

De wedstrijd begint zaterdagavond om 20:00 uur en is live te zien op Sport1 Select. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u deze live volgen via ons Twitteraccount of via onze Facebookpagina.