Nieuws November 2013

Zubizarreta verlengt contract

Donderdag werd bekend dat FC Barcelona en sportief directeur Andoni Zubizarreta tot een akkoord zijn gekomen en dat het contract tussen de club en de oud keeper met twee jaar wordt verlengt tot 30 juni 2016.  De komende dagen zal het contract met de nieuwe voorwaarden worden ondertekend.

Voor de oud keeper van FC Barcelona is dit seizoen het vierde seizoen dat hij werkzaam is in zijn huidige functie. In die vier jaar tijd heeft hij het afscheid van Guardiola meegemaakt en was hij betrokken bij de aanstelling van Vilanova betrokken.  Door de ziekte van Vilanova, moest Zubizarreta opnieuw opzoek naar een opvolger. Deze werd gevonden in de vorm van huidige trainer, Tata Martino. Ook dit bleek weer een goede keus, want de Argentijnse trainer functioneert goed en de resultaten zijn ook goed. Zo staat de ploeg eerste in La Liga en ook de volgende ronde van de Champions League is inmiddels veilig gesteld. Aan het begin van het seizoen werd onder de nieuwe trainer ook nog de Spaanse Supercup binnen gehaald.

Naast het aanstellen van nieuwe trainers, heeft Zubizarreta ook een aantal nieuwe spelers binnen gehaald. Zo was Adriano de eerste speler die een contract tekende bij FC Barcelona in het Zubizarreta tijdperk. In dat zelfde seizoen werden ook nog Mascherano en Afellay binnen gehaald. Het seizoen daarna volgde verloren zoon Cesc Fàbregas en Sánchez. In het seizoen dat Vilanova de taken van Guardiola overnam, kwamen Alba en Song naar Barça. De laatste aanwinst was begin dit seizoen in de vorm van Neymar. Bij het aantrekken van al deze spelers, speelde Zubizarreta een prominente rol.