Nieuws April 2022

Zwaarbevochten zege: 0-1

Matchwinner: Aubameyang. Man van de wedstrijd: Ter Stegen. Complimenten aan het hele team. Van de 1e tot de laatste minuut (inclusief 10 minuten blessuretijd!!) hard geknokt voor de 3 punten. Na het laatste fluitsignaal konden de spelers elkaar feliciteren. Weer een horde die de 2e plaats op moet leveren. Het enige doelpunt kwam van het hoofd van Aubameyang. Na een leep balletje van Ferran Torres: 0-1.

De 1e 10 minuten waren voor Sociedad. Na de 0-1 nam Barça het heft in handen. Dat leverde wat kleine kansen op. Helaas niet de 0-2. In de 2e helft ging Sociedad fel van start. Barça verdedigde als leeuwen. Sociedad had de punten ook hard nodig in de strijd om de bovenste plaatsen. En een 2e plaats levert een plek op in de Spaanse Super Cup van volgend seizoen.

Scoren bij Sociedad is niet gemakkelijk. Ze houden vaak de nul. Vooral Isak en Sorloth kregen een aantal kansen. Helaas moest Araujo uitvallen met een knieblessure. Grote kans voor Gavi die jammerlijk het doel miste. Sociedad was dicht bij de 1-1. Op zich zou dat ook verdiend zijn geweest maar Barça hield het doel schoon.

Een goede uitslag na het verlies tegen Frankfurt en Cadiz. Het team richt zich op en toont karakter. En dat zal nodig zijn in de resterende wedstrijden: Rayo, Mallorca, Betis, Celta, Getafe en Villarreal. Visca Barça!!!

Opstelling: ter Stegen, Alves (66”Dest), Araujo (55”Erric), Piqué (82”Lenglet), Alba, Gavi, Busquets, Frenkie de Jong, Dembélé, Aubameyang (82”Luuk de Jong), Torres

Foto:fcbarcelona.com