Nieuws Juli 2021

FC Barcelona - Girona 3-1

Laatste doelpunt was van Memphis. Hij scoorde uit een penalty. De wedstrijd werd gespeeld in het Estadi Johan Cruijff. Sergio Agüero, Èric Garcia en Emerson Royal ontbraken nog.

Het stadion was goed gevuld en in de 2e helft konden de toeschouwers genieten van het aanvalsspel van Memphis. Hij verving Rey Manaj die zich in de vorige wedstrijd duidelijk liet gelden (3 doelpunten). Er stonden ook dit keer weer een aantal Barça B spelers in de basisopstelling. Goed om te zien dat Griezmann ook weer van de partij was.

Memphis had graag gedurende de wedstrijd een mooi doelpunt gemaakt maar het bleef bij een penalty. Na de wedstrijd was hij duidelijk: blij om in dit shirt te hebben mogen spelen. Goede wisselwerking met het enthousiaste publiek. Ik kijk ernaar uit om in Camp Nou te spelen.

Er was nog een debutant: Nico González. Na zoveel jaren in Barça B was hij blij met zijn debuut in  de hoofdmacht. “Ik ben hier al zowat mijn hele leven en hoop snel mijn debuut te maken in Camp Nou. Wij als jongelingen zijn goed opgevangen door de wat meer ervaren spelers. Nu eerst maar eens een feestje vieren!”

Volgende vriendschappelijke wedstrijden:

31-07 VfB Stuttgart-FC Barcelona  18.00 uur