Fan Club Barcelona

Over ons

Als voorzitter van de Fan Club Barcelona mag ik u, namens het bestuur en de redactie, van harte welkom heten op onze website. Ik wens u heel veel kijk-, lees- en luisterplezier.

Op deze pagina vindt u allerlei informatie over onze bijzondere fanclub. Ik vertrouw erop dat u net zo enthousiast wordt als wij dat al zijn.

Peter Goedbloed, voorzitter

Secretariaat

Voor alle zaken betreffende uw lidmaatschap kunt u terecht bij het secretariaat van de fanclub, welke (meestal) tijdens kantooruren bereikbaar is. Treft u bij het bellen van het secretariaat de voicemail, spreek dan duidelijk en rustig uw boodschap en/of uw naam en telefoonnummer in, dan ondernemen wij actie.
Het secretariaat is ook schriftelijk, zowel per brief, als per e-mail, bereikbaar.

Contactgegevens:
Fan Club Barcelona
Klarinetweg 29
4337 RB Middelburg
E-mail: info@fanclubbarcelona.nl

Vergeet s.v.p. niet om uw lidnummer te vermelden als u contact opneemt met het secretariaat.

Ereleden

De Fan Club Barcelona is uiterst vereerd met het erelidmaatschap van President Joan Laporta én vier van Nederlands allerbeste voetballers ooit, te weten Johan Cruijff (postuum), Johan Neeskens, Ronald Koeman en Frenkie de Jong.

Voor de op 24 maart 2016 helaas veel te vroeg overleden Johan Cruijff bewaarde de fanclub sinds haar oprichting het lidnummer 0001. Met 'El Salvador' had de Fan Club Barcelona meer dan één band, getuige de samenwerkingsovereenkomst met de Johan Cruyff Foundation.

Johan Cruijff

Johan Neeskens

Ronald Koeman

Frenkie de Jong

Joan Laporta

Fanclubmagazine "Barcelona"

Het winternummer:

De redactie heeft weer alles uit de kast gehaald om er een interessant magazine van te maken. Dit keer veel aandacht voor de doorbraak van Lamine Yamal en Fermín Lopez, de jongste pronkstukken van La Masía. De jeugdacademie, waarvan het succes in een apart artikel wordt belicht, blijkt eens te meer zijn waarde te tonen. Dat het wat stroef gaat momenteel met Barça, wordt toegelicht door aankoop Iñigo Martinez. Wie daarentegen juist in de zevende hemel verkeert is Aitana Bonmati, winnares van de Gouden Bal bij de vrouwen. Uiteraard staan we in dit nummer stil bij ons 25-jarig jubileum. Dit keer zetten we onze fotografen in de spotlights. Verder besteden we aandacht aan de eerste Nederlander, die ooit voor Barça uitkwam, de ‘doordenderende’ dames, de penyabijeenkomst, de Champions League-reis naar de thuiswedstrijd tegen Porto en kijken we uitgebreid terug op de carrière van Barça-legende Manual Asensi.

Het fanclubmagazine "Barcelona" is een prachtig full color glossy tijdschrift, dat met hart en ziel door de fanclubredactie gemaakt wordt. Het verschijnt vier keer per seizoen.

Fan Club Barcelona op Instagram

Als moderne fanclub zijn we natuurlijk ook volgen op Instagram. Word jij ook 'volger'?

Meest gestelde vragen

Tal van onderwerpen worden uitvoerig beschreven onder "Meest gestelde vragen" (faq), te vinden rechtsbovenaan deze pagina of klik hier

Penyabijeenkomsten

Twee keer per jaar organiseert de fanclub op wisselende voetballocaties een landelijke penyabijeenkomst rond de wedstrijden tegen Real Madrid.
Kijk voor een leuke impressie eens op de pagina Penyabijeenkomsten.

Fanclub op TV

De fanclub is meermaals op TV geweest en wij hebben een aantal van deze uitzendingen op YouTube gezet. Kijk voor een overzicht op de pagina
Fanclub op TV.

Fanclub in het Nieuws

Voor een overzicht van een aantal referenties aan en artikelen over de fanclub in binnen- en buitenlandse media en kranten kun je terecht op de pagina Fanclub in het Nieuws.

Oproep vrijwilligers

De Fan Club Barcelona wordt volledig gerund door enthousiaste vrijwilligers, die gezamenlijk staan voor een professionele werkwijze, waarbij het belang van de leden altijd voorop staat.

De fanclub is specifiek op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor de redactie van het magazine, de website nieuwsdienst en de sociale media redactie. Te veel werk komt nu terecht op de schouders van te weinig mensen, terwijl met een uitbreiding van het vrijwilligersbestand de werkzaamheden aangenaam verdeeld kunnen worden.

Om het hoge niveau van onze fanclub in stand te kunnen houden zoeken wij daarom naar serieuze kandidaten die hun specifieke kwaliteiten en een deel van hun tijd aan de fanclub willen besteden.

Bent u een echte Barça-fan, draagt u uw fanclub een warm hart toe en heeft u schrijftalent, meldt u dan middels een kort gemotiveerd briefje of e-mail bij ons aan. U krijgt gegarandeerd voldoening uit de energie die u er in steekt! En wij kunnen het weten, want wij spreken uit ervaring!