Nieuws November 2011

10-jarige Takefusa Kubo nieuwe Messi?

Lionel Messi is pas 24 jaar maar FC Barcelona heeft zijn opvolger al in huis. Hij is slechts tien jaar, maar volgens jeugdtrainer Oscar Hernandez wordt Takefusa Kubo een sterspeler. De Japanner beschikt nu al over een indrukwekkende hoeveelheid trucs. De tiener is tweebenig en beschikt over een onnavolgbare sleepbeweging, kenmerken die doen denken aan Lionel Messi.

FC Barcelona haalde het jongetje binnen nadat het hem twee jaar geleden had opgemerkt tijdens een talentendag in Yokohama. Dat Takefusa mocht overkomen van Japan is een opmerkelijk gegeven aangezien de Catalanen liever geen buitenlandse kinderen jonger dan 13 jaar aantrekken. In dit geval maakte de club een uitzondering ook omdat zijn moeder mee wilde ging de overgang toch door. Takefusa was al eens op een jeugdtoernooi in België te bewonderen. Daar werd hij meteen tot beste speler verkozen.