Nieuws Februari 2010

100 wedstrijden met Guardiola

De wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Racing Santander, wordt voor Guardiola een speciale wedstrijd. Het is voor hem namelijk de 100ste wedstrijd dat hij trainer is van FC Barcelona. In de anderhalf jaar tijd dat hij trainer was, wist hij met zijn team zes titels te winnen. Waaronder de Champions League en de Wereld Beker.

Ook de statistieken beschrijven het succes van Guardiola. Onder zijn leiding wist Barça zeventig keer te winnen, negentien keer gelijk te spelen en verloor het maar tien wedstrijden.  Van deze tien verlies partijen, waren er vier zonder ernstige gevolgen. Ondanks de verlies partijen tegen Krakow en Shakhtar in de Champions League geen Barça gewoon een ronde verder en de wedstrijden tegen Mallorca en Osasuna waren ook niet meer belangrijk, want Barça was al kampioen.

Ook won Guardiola drie finales die maar uit één wedstrijd bestonden. Hij wist met Barça de Copa del Rey te winnen ten koste van Athletic Bilbao. In Rome werd ten kosten van Manchester de Champions League gewonen.  De europese Super Cup werd in Monaco gewonnen ten koste van Shakhtar.