Nieuws Mei 2017

14 titels voor La Masia!

De jeugdteams van FC Barcelona winnen 14 titels in een van de beste seizoenen van La Masia ooit!

Volgens Jordi Roura, de technische man van de jeugdafdeling, zijn er "vier á vijf spelers op elk niveau die een mooie toekomst voor hun hebben."

De jeugdteams van FC Barcelona beleven een geweldig seizoen. Het seizoen loopt komend weekeinde ten einde. De teams van Barça hebben 14 van de 16 mogelijke titels in de wacht gesleept, een evenaring van het seizoen 2013/14.

Zo heeft FC Barcelona de meeste titels gepakt ondanks de FIFA-sanctie, plus, Barça is de club die de meeste spelers heeft afgestaan voor de verschillende Spaanse nationale jeugdteams waarvan onlangs zes FC Barcelona spelers Spanje onder-17 hielpen aan het winnen van het EK in Kroatië.

"We zijn er tevreden over het seizoen dat we hebben," zei Jordi Roura. "Onze resultaten laten zien dat we op de goede weg zijn. De FIFA-sanctie heeft ons sterker gemaakt en nu doet onze voetbalacademie een aantal indrukwekkende dingen."

De volgende 14 teams werden kampioen:

• Barça B
  • Onder -19
  • Onder -18
  • Onder -16
  • Onder -15
  • Onder -14
  • Onder -13
  • Onder -12A
  • Onder -11C
  • Onder -11D
  • Onder -10A
  • Onder -10B
  • Onder -9C
  • Onder -8

Roura zei dat buiten de resultaten om, erop gewezen moet worden dat de Club op dit moment vier á vijf zeer goede spelers heeft in elk team. Wie zet de stap naar het eerste team?? "Dit is de sleutel," zei hij. "Dat is echt belangrijk!"

FC Barcelona heeft een ongelooflijke veerkracht getoond in de nasleep van de beruchte FIFA-sanctie, waarbij de jeugdploegen slechts acht kampioenschappen wonnen in de seizoenen 2014/15 en 2015/16, veel minder dan de 14 titels in het seizoen 2013/14, 12 titels in 2012/13 en 10 titels in het seizoen 2011/12. Het lijkt er op dat alles uiteindelijk weer normaal is geworden.