Nieuws Oktober 2012

15 Barça spelers opgeroepen voor interlands

De tweede interland periode van het seizoen is aangebroken en daarom zijn er maar liefst 15 spelers opgeroepen om interlandwedstrijden te spelen. Hierdoor houdt Vilanova maar een handjevol spelers over om mee te trainen.

De Spaanse bondscoach Del Bosque, heeft Víctor Valdés, Jordi Alba, Sergio Busquets, Cesc Fàbregas, Andrés Iniesta, Pedro, Xavi en David Villa op geroepen. Zij spelen kwalificatie wedstrijden voor het WK 2014 tegen Wit-Rusland en Frankrijk. Vooral de wedstrijd tegen Frankrijk is een beladen duel. Martín Montoya, Marc Bartra, Cristian Tello, Carles Planas, Gerard Deulofeu en Sergi Roberto van Barça B zijn ook opgeroepen om voor Spanje te spelen, maar zij spelen met Spanje onder de 21 play-off wedstrijden tegen Denemarken voor het Europees Kampioenschap volgend jaar in Israël.

Superster Lionel Messi en Javier Mascherano nemen het met Argentinië op tegen Chili. Daarbij ontmoeten ze een bekende speler, want ook de Chileen Alexis Sánchez is opgeroepen om voor zijn land te spelen. Maar voordat deze twee landen tegen elkaar spelen, speelt Argentinië eerst tegen Uruguay en neemt Alexis het met zijn team op tegen Ecuador. In de Zuid-Amerikaanse poule is het op dit moment heel spannend, want Argentinië lijdt met 14 punten uit 7 wedstrijd, maar nummer 6 Venezuela heeft maar 3 punten minder.

Door de blessure van Dani Alves is alleen Adriano Correia opgeroepen om met Brazilië aan te treden in de oefenwedstrijden tegen Irak en Japan. Omdat Brazilië in 2014 het WK 2014 organiseert, is deze ploeg automatisch gekwalificeerd voor dit toernooi. Hierdoor spelen zij alleen maar oefenwedstrijden.

Nieuwste Barça aanwinst Alex Song, speelt met zijn Kameroen, de play-off wedstrijd tegen de Kaapverdië. Dit is een lastige wedstrijd, omdat een maand geleden de eerste wedstrijd door Kameroen verloren werd met 2-0. De winnaar van deze play-off wedstrijden speelt in 2013 op de Afrika Cup.