Nieuws Mei 2014

150e duel voor Fàbregas?

De wedstrijd tegen Elche kan een mijlpaal zijn voor Cesc Fàbregas. De geboren Catalaan kan zijn 150e duel spelen voor FC Barcelona.

Dat de teller nu pas op 149 partijen staat komt omdat Fàbregas door Arsenal uit de jeugdopleiding van Barça werd gepikt. Na een aantal jaren in de Premier League volgde de middenvelder zijn hart door terug te keren naar Catalonië.

Bij Barça gaat het met vallen en opstaan voor Fàbregas. Toch heeft hij dit seizoen de meeste assists gegeven bij het team van trainer Gerardo Martino. Fàbregas won tot nu toe 106 van de duels waarin hij speelminuten maakte, speelde er 27 gelijk en verloor 16 wedstrijden. De Spaans international moet zondag wel opletten. Bij een gele kaart is hij geschorst voor de kraker tegen koploper Atlético Madrid.