Nieuws Juni 2009

20 juli terug op de club

Op maandag 20 juli zal de selectie van Barcelona zich weer verzamelen bij Camp Nou. Hier zal de succesformatie een fysieke test ondergaan waarna de aanwezige spelers een dag later naar Londen vertrekken. Hier zal het team van Josep Guardiola spelen voor de Wembley Cup. Een vriendschappelijk toernooi waaraan ook onder andere Tottenham Hotspur zal deelnemen.

De Spaanse internationals (Confederations Cup) en Bojan, die deelneemt aan het EK onder de 21, zullen later aansluiten bij de groep.

Evenals in 2006 en 2008 zal het elftal ook komend seizoen in de voorbereiding Amerika weer aandoen, hier zullen ze spelen tegen Los Angeles Galaxy en de Seattle Sounders.

Op 16 augustus begint het echte werk weer, dan staat de eerste officiële wedstrijd van het seizoen op het programma en wel tegen Athletic de Bilbao om de Spaanse Super Cup.