Nieuws Oktober 2019

200 keer Ter Stegen

Afgelopen zondag speelde Barça doelman Marc-André Ter Stegen zijn 200e duel voor de blaugranas. In deze duels heeft de Duitse keeper de harten veroverd van de Barça fans. Het gevoel is wederzijds. Ter Stegen voelt zich thuis in Barcelona en bij de club. “Mijn eerste duel was in de Champions League tegen APOEL. Voor deze wedstrijd was ik best zenuwachtig, iets wat me nooit overkomt. Ik wilde me zo graag bewijzen”, begon de doelman in zijn interview, als hij terugkijkt op de duels. “Een ander memorabel duel was de Champions League finale van 2015 in Berlijn, tegen Juventus. Dit zijn de meest speciale wedstrijden voor een speler”, aldus de doelman.

Ter Stegen kent zijn plek in het elftal: “Het geeft een goed gevoel om een redding te maken, daar leef je als doelman voor. Bovendien is dat heel belangrijk voor het team. Als ik mijn werk goed doe, pak ik punten voor Barça.”

Natuurlijk kent de Duitser ook lastige spitsen. Voor Ter Stegen is dat Aritz Aduriz van Athletic Bilbao. “Aduriz heeft al veel tegen mij gescoord. Daarom ben ik ook blij dat hij binnenkort stopt met voetballen, want dan maakt hij tegen mij geen doelpunten meer.”

Ook sprak de doelman over zijn thuissituatie: “Als ik thuis ben, spreken we nooit over voetbal. Ook niet over het werk van mijn vrouw. We proberen juist dingen samen te doen of te ontdekken. Dat hebben we beiden nodig: even los van het werk en dat lukt prima in Barcelona. Wat dat betreft is het een prettige stad.”

Foto & Video: www.fcbarcelona.cat