Nieuws Februari 2014

250 duels voor Pedro

Pedro Rodríguez Ledesma zoals Pedro voluit heet, speelde zondag tegen Sevilla zijn 250e wedstrijd in dienst voor FC Barcelona. Een mijlpaal om bij stil te staan.

De van de Canarische eilanden afkomstige Pedro stroomde vanuit de jeugdopleiding door naar het eerste elftal. Toch duurde het vrij lang voor hij zijn debuut mocht maken. Op 12 januari 2008 mag de dan 21-jarige Spanjaard invallen voor Samuel Eto`o. De rappe vleugelaanvaller valt op met zijn prestaties en word in de daaropvolgende wedstrijden steeds vaker gebruikt door coach Pep Guardiola. Nu ruim zes jaar later staat de teller op 250 wedstrijden. Daarin scoorde Pedro 89 doelpunten. Een gemiddelde van meer dan 1 op 3! En dat terwijl Pedro pas op 16 augustus 2009 zijn eerste treffer voor Barça maakte. Dit was ook gelijk zijn beste seizoen met 23 goals. Ook in het huidige seizoen is Pedro op schot, hij vond tot gisteren 16 keer het net en laten we hopen op nog meer doelpunten!