Nieuws Januari 2009

5 Miljoen om met Barcelona te trainen

De Oezbeekse miljonair Isok Akbarov heeft een droomwens in vervulling zien gaan. De eigenaar van de club Bunjodkor zag zijn elftal donderdagavond meedoen met een oefensessie van Barcelona onder leiding van Guardiola. Aansluitend werd er achter gesloten deuren een informele wedstrijd gespeeld. Het prijskaartje was er naar. De zakenman moest met vijf miljoen diep in de buidel tasten.

Bunjodkor heeft onder andere oud-Barcelona sterspeler Rivaldo in de gelederen en staat onder leiding van de Braziliaan Zico.

De informele oefenwedstrijd vond plaats in het Ministadion en eindigde in een 1-1 gelijkspel. Puyol was de doelpuntenmaker namens de Catalanen. Alle sterren stonden aan de aftrap, maar werden gedurende de wedstrijd gewisseld, waardoor er 22 veldspelers werden gebruikt.