Nieuws Augustus 2012

50e wedstrijd bij Barça

Cesc Fàbregas kan deze donderdag zijn 50e wedstrijd spelen voor FC Barcelona. Opvallend genoeg zal dat, als de middenvelder door Tito Vilanova in het veld wordt gebracht, tegen Real Madrid voor de Spaanse Super Cup zijn. Cesc maakte namelijk zijn debuut voor de Catalanen op 17 augustus 2011 ook in een wedstrijd om dezelfde trofee en tegenstander. In die wedstrijd was Fàbregas betrokken bij het beslissende doelpunt van Lionel Messi en daardoor kon hij zijn eerste prijs bij Barça vieren.

Van de 49 voorgaande wedstrijden waren er 28 voor de Primera División, 9 bij de Champions League, 8 in de Copa del Rey, 1 bij het WK voor Clubs, 1 in de Spaanse Super Cup en 1 voor de Europese Super Cup. Cesc maakte daarin 15 treffers; in iedere competitie minstens één, met uitzondering van de Europese Super Cup.